Stan błogosławiony przeważnie wiąże się z zyskaniem paru nadprogramowych kilogramów. Nie da się jednak nie zauważyć, że większość matek chciałoby tego uniknąć. Czy istnieją sposoby, żeby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj kilka z nich.

O upragnioną wagę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Oczywiście nie jest to odpowiedni czas, żeby katować się drakońską dietą. Ciało ciężarnej zużywa nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie niezdrowego pożywienia i słodyczy może jednak wpłynąć na wagę po ciąży. Dobrym rozwiązaniem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dopasowana do błogosławionego stanu. Ważne jednak, aby ruch w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem. To położnik może stwierdzić, czy nie ma przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym wsparciem młodej mamy w walce o upragnioną figurę są regularne przechadzki z wózkiem. Przyniosą one profity zarówno mamie, jak maleństwu. Obydwoje potrzebujecie codziennej porcji świeżego powietrza. Zamiast chodzić powolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Kilogramy po ciąży będą zmniejszać się w mgnieniu oka, w czasie wykonywania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie okres połogu, a lekarz nie zauważy żadnych niepokojących objawów, można rozpocząć rozmaite ćwiczenia gimnastyczne. Młode matki chętnie chodzą na zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, by wyjść z domu. Nie martw się, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie skutecznie możesz spędzać aktywnie czas we własnym mieszkaniu. Niedługie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pozwalają efektywnie odzyskać poprzednią wagę. Co więcej, nie zajmują sporo czasu, którego najczęściej brakuje świeżo upieczonym matkom.